Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Ok, Ateca odebrana. Zostało ściągnięte poszycie drzwi kierowcy i niby ponownie poprawnie zamocowane z dokręceniem paru elementów. Przy odbiorze zostałem dodatkowo poinformowany, że faktycznie jest jakieś dzwonienie i brzęczenie spod maski (zgłaszałem to w poniedziałek), ewidentnie wg nich coś inaczej pracuje niż inne egzemplarze na placu z tym samym silnikiem i skrzynią. Mają do mnie dzwonić jak dorwą jakieś podkładki i wtedy je podstawią pod jakieś coś, co dostało jakiegoś luzu. Chyba gdzieś na którymś forum o tym czytałem. Możliwe, że tutaj. Jeżeli dojdzie do wymiany to zdam tu relacje.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Pewnie chodzi o luz na cięgnie nastawnika turbiny, które to w niektórych egzemplarzach lubi hałasować (dzwoni/brzęczy), szczególnie na zimno po uruchomieniu. Po nagrzaniu się silnika ustaje...problem jest znany, wiele osób się z tym zgłasza do serwisów, które najpierw ściemniały i zwalały winę na rzekomo rozgrzewający się GPF, ale wielu użytkowników samodzielnie znajdowało przyczynę hałasu i palcem wskazywało miejsce. Teraz ogarniają temat i zakładają podkładki kasujące luz. Kiedyś takie cięgna miały regulację długości i luz się kasowało, teraz regulacji nie ma (w ramach oszczędności, oczywiście), więc jak się komu trafi...konrut96 pisze: ↑01 wrz 2022, 15:31Ok, Ateca odebrana. Zostało ściągnięte poszycie drzwi kierowcy i niby ponownie poprawnie zamocowane z dokręceniem paru elementów. Przy odbiorze zostałem dodatkowo poinformowany, że faktycznie jest jakieś dzwonienie i brzęczenie spod maski (zgłaszałem to w poniedziałek), ewidentnie wg nich coś inaczej pracuje niż inne egzemplarze na placu z tym samym silnikiem i skrzynią. Mają do mnie dzwonić jak dorwą jakieś podkładki i wtedy je podstawią pod jakieś coś, co dostało jakiegoś luzu. Chyba gdzieś na którymś forum o tym czytałem. Możliwe, że tutaj. Jeżeli dojdzie do wymiany to zdam tu relacje.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Piękne dzięki Sailor88 za wytłumaczenie co do czego Czyli mam rozumieć, że jak założą podkładki to problem zniknie?
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
No to jesteś szczęściarzem, bo na ogół wszystkiego się wypierają, niczego złego nie widzą, czy nie słyszą i jeszcze udowadniają, że się czepiasz. Może faktycznie jak pisze Sailor problem jest już na tyle znany (a przede wszystkim rozpoznany, rozwiązany) i "popularny", że nie da się już tego "zamieść pod dywan".konrut96 pisze: ↑01 wrz 2022, 15:31Ok, Ateca odebrana. Zostało ściągnięte poszycie drzwi kierowcy i niby ponownie poprawnie zamocowane z dokręceniem paru elementów. Przy odbiorze zostałem dodatkowo poinformowany, że faktycznie jest jakieś dzwonienie i brzęczenie spod maski (zgłaszałem to w poniedziałek), ewidentnie wg nich coś inaczej pracuje niż inne egzemplarze na placu z tym samym silnikiem i skrzynią. Mają do mnie dzwonić jak dorwą jakieś podkładki i wtedy je podstawią pod jakieś coś, co dostało jakiegoś luzu. Chyba gdzieś na którymś forum o tym czytałem. Możliwe, że tutaj. Jeżeli dojdzie do wymiany to zdam tu relacje.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Tego nie wiem, powinien zniknąć, jeśli to było przyczyną, ale to nie jest akcja serwisowa, tylko działanie w/g inwencji własnej mechanika... Łatwo sprawdzić czy to jest powodem tych dźwięków, ujmując w palce to cięgno przy pracującym silniku...dźwięk powinien zniknąć. Sądząc po Twojej wypowiedzi serwis jest na takim właśnie tropie...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
O jakim cięgnie piszecie - mógłby Ktoś fotkę zapodać ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
UWAGA!
Po prawie 3 miesiącach ciszy przez ASO nagle dzisiaj dostałem telefon, że dotarła do nich podkładka pod cięgno od nastawnika turbiny i umówiony jestem na "naprawę" na 29.11.
Nie wiem skąd to zostało wysyłane, ale chyba dostarczane było to na piechotę. Masakra, żeby na jedną podkładkę tyle czasu czekać (cud, że w ogóle).
Oczywiście podczas uruchomienia silnika samemu sprawdzałem to cięgno i faktycznie podczas chwycenia go nastaje błoga cisza.
Zdam relację po wszystkim we wtorek, ale jeżeli ktoś ma taki problem i wielkimi krokami zbliża się koniec gwarancji to polecam się pospieszyć ze zgłoszeniem, bo krakowskiemu ASO zajęło to z zamówieniem trzy miesiące.
Po prawie 3 miesiącach ciszy przez ASO nagle dzisiaj dostałem telefon, że dotarła do nich podkładka pod cięgno od nastawnika turbiny i umówiony jestem na "naprawę" na 29.11.
Nie wiem skąd to zostało wysyłane, ale chyba dostarczane było to na piechotę. Masakra, żeby na jedną podkładkę tyle czasu czekać (cud, że w ogóle).
Oczywiście podczas uruchomienia silnika samemu sprawdzałem to cięgno i faktycznie podczas chwycenia go nastaje błoga cisza.
Zdam relację po wszystkim we wtorek, ale jeżeli ktoś ma taki problem i wielkimi krokami zbliża się koniec gwarancji to polecam się pospieszyć ze zgłoszeniem, bo krakowskiemu ASO zajęło to z zamówieniem trzy miesiące.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Pamiętaj tylko, że liczy się data zgłoszenia / przyjęcia "roszczenia gwarancyjnego", a nie jego wykonania / realizacji, bo to faktycznie z uwagi na czasami konieczność sprowadzenia niezbędnych części, może odbyć się w późniejszym, dużo późniejszym terminie. Co nie oznacza, że nadal czas sprowadzenia głupiej podkładki, to jakiś niesmaczny żart. A jakby to była część całkowicie unieruchamiająca samochód ? My w firmie także raz żeśmy czekali na zestaw rolek ponad trzy miesiące, bo akurat skończyły się w głównym magazynie w Japonii i musieli zamówić całą nową partię u producenta. Na szczęście mieliśmy jakiś używany w niezłym stanie i maszyna nie stała niesprawna / nieczynna.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie