Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Ktoś wymieniał? Jaki to koszt? Przeglądałem forum Tiguana i znalazłem wpis, że VW wycenił usługę na 5200+, przy czym ~ 4000 to koszt tarcz i klocków. Zbaraniałem. W Seacie cenią się podobnie?
Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL
Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Tej operacji nie warto robić w ASO, praktycznie każdy warsztat to ogarnia, a koszty części dużo mniejsze. Za komplet tarcz i klocków na obie osie zapłacisz 1000-1500 PLN, w zależności od marki. Nie znam cen w ASO SEAT'a, ale pewnie będzie podobnie. Przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Wiem, że w ASO drożej, ale zastanawia mnie skala. Zerknąłem na Allegro i poziom 1000 zł za części wydaje się osiągalny bez specjalnego oszczędzania. Skąd w ASO taka przebitka? Rozumiem drogą robociznę. Ale części?sailor 88 pisze:Tej operacji nie warto robić w ASO, praktycznie każdy warsztat to ogarnia, a koszty części dużo mniejsze. Za komplet tarcz i klocków na obie osie zapłacisz 1000-1500 PLN, w zależności od marki. Nie znam cen w ASO SEAT'a, ale pewnie będzie podobnie. Przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy!!!
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Główny biznes ASO to nie sprzedaż aut, jak się powszechnie sądzi, ale serwis właśnie i to jest powodem zawyżania cen.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Nie mam nic przeciwko, tyle że przy takim poziomie cenowym za prostą w sumie usługę ASO nie zarobi, bo odstraszy klientów. Ja na pewno pojadę gdzie indziej, jeśli miałbym dzięki temu zaoszczędzić ok 4k. przy podobnym lub wyższym poziomie jakości części. Mimo że wolałbym przepłacić w ASO. Czterokrotna różnica to jednak za dużo.sailor 88 pisze:Główny biznes ASO to nie sprzedaż aut, jak się powszechnie sądzi, ale serwis właśnie i to jest powodem zawyżania cen.
Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL
-
- Posty: 829
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
ASO liczy na floty lub frajerów, ewentualnie bogatych leniuchów, którzy oddają auto i nic nie chcą wiedzieć co się dzieje tylko kartę przyłożą do czytnika.
Chociaż niektóre usługi są tylko 20-30% droższe, a gwarancja pewniejsza.
Jak kto woli, trzeba pytać porównywać i decydować.
Ja hamulce sam robie.
Chociaż niektóre usługi są tylko 20-30% droższe, a gwarancja pewniejsza.
Jak kto woli, trzeba pytać porównywać i decydować.
Ja hamulce sam robie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Taki proceder nie dotyczy wyłącznie samochodów, a w zasadzie wszystkiego, każdego sprzętu, który może się zepsuć, szczególnie elektroniki. Prawda jest taka, że gdyby nie psujące się sprzęty i serwis, to po kupnie tyle by nas widzieli, w sensie zarobku na nas. A tak da się jeszcze z klienta wycisnąć mniej lub więcej kasy. Inna sprawa, że swoją polityką cenową, szczególnie części, serwisy autoryzowane po prostu odstraszają od siebie. Weźmy dla przykładu telewizory - jakikolwiek podzespół (z tych większych) : płyta główna, zasilacz, czy matryca kosztują 2/3 ceny nowego lub nawet więcej, więc licząc ceny podzespołów składak kosztowałby kilka razy więcej niż nowy.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2019, 14:43
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150KM 4x4 man6
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Witam wszystkich. Ostatnio robiłem w ASO hamulce przód i tył. Rzeczywiście jak otrzymałem wstępne wyliczenie wymiany tarcz i klocków, to było lekkie zdziwienie. Serwis oferował na przód tarcze oryginał (520zł/1szt) lub tarcze ekonomiczne (350zł/1 szt.), klocki oryginał 640zł/kpl lub klocki ekonomiczne za 280zł/kpl (tak je nazywał doradca, choc mówił że są to dobre zamienniki) do tego dochodzą nowe śruby mocujące 80zł i robocizna za wymianę 300zł przodu. Osobiście wziąłem tarcze eko i klocki oryginał (klocki tzw. 1 montażu w fabryce). Z tyłu też były wymieniane klocki i tarcze. Koszty wymiany takie same tj. 300zł, śruby 80zł. Cen klocków (były tylko klocki oryginał) i tarcz nie pamiętam, ale chyba było podobnie. Ale najważniejsza jest inna kwestia o której nikt z piszących o wysokich cenach części w ASO nie wspomniał. Za nim zdecydowałem się na ASO zadzwoniłem do jakiegoś sklepu z częściami do VW w trójmieście i zapytałem o oryginalne części. Miła pani ze sklepu zapisała VIN i odzwoniła po 10 min. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, że cena tzw. części oryginalnych pokrywała się idealnie z cenami z ASO. Z dobrymi zamiennikami było podobnie. Także nie zawsze obiegowe opinie o wysokich cenach za części w ASO się pokrywają. Oczywiście otwartą kwestią pozostaje robocizna, ale ja z ASO w Gdańsku jestem bardzo zadowolony, wiec nie szukałem innego warsztatu aby zaoszczędzić 200 czy 300zł.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Wyszło zatem ok. 2000 zł na zamiennikach, a nie 5500. Ciekawe co to za zamienniki, ale brzmi zdecydowanie lepiej.e_slaw pisze:Witam wszystkich. Ostatnio robiłem w ASO hamulce przód i tył. Rzeczywiście jak otrzymałem wstępne wyliczenie wymiany tarcz i klocków, to było lekkie zdziwienie. Serwis oferował na przód tarcze oryginał (520zł/1szt) lub tarcze ekonomiczne (350zł/1 szt.), klocki oryginał 640zł/kpl lub klocki ekonomiczne za 280zł/kpl (tak je nazywał doradca, choc mówił że są to dobre zamienniki) do tego dochodzą nowe śruby mocujące 80zł i robocizna za wymianę 300zł przodu. Osobiście wziąłem tarcze eko i klocki oryginał (klocki tzw. 1 montażu w fabryce). Z tyłu też były wymieniane klocki i tarcze. Koszty wymiany takie same tj. 300zł, śruby 80zł. Cen klocków (były tylko klocki oryginał) i tarcz nie pamiętam, ale chyba było podobnie. Ale najważniejsza jest inna kwestia o której nikt z piszących o wysokich cenach części w ASO nie wspomniał. Za nim zdecydowałem się na ASO zadzwoniłem do jakiegoś sklepu z częściami do VW w trójmieście i zapytałem o oryginalne części. Miła pani ze sklepu zapisała VIN i odzwoniła po 10 min. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, że cena tzw. części oryginalnych pokrywała się idealnie z cenami z ASO. Z dobrymi zamiennikami było podobnie. Także nie zawsze obiegowe opinie o wysokich cenach za części w ASO się pokrywają. Oczywiście otwartą kwestią pozostaje robocizna, ale ja z ASO w Gdańsku jestem bardzo zadowolony, wiec nie szukałem innego warsztatu aby zaoszczędzić 200 czy 300zł.
Całkiem sensownie wyjdzie, jeśli przyjedziemy z własnymi gratami. Myślę, że wówczas będzie to kosztowało w granicach 1,5 kpln.
-
- Posty: 829
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Podam na przykładzie amorów. Zazwyczaj w fabryce zakładają SACHS. Jak ASO mówi, że ma części z 1 montażu lub ori, to właśnie mają na myśli SACHS-a tylko w innym pudełku. Jak kupie w sklepie, to mam to samo. Nie ma w ASO części z 1 montażu czyli takich jakby zabranej z magazynu z fabryki. To są części robione przez tego samego dostawce, tylko mogą się różnić fabryką skąd pochodzą. Ja w Fabii miałem ori świece Bosch made in germany, a w ASO mieli ori Bosch, tylko made in russia w cenie 2 razy takiej, jak takich samych w intercarsie. Kupiłem finalnie NGK made in japan i sam zmieniłem. Tak więc części dzielą się na takie co założą w fabryce i takie dostępne w sklepach, przy założeniu, że ten sam producent.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.